+38 063 95 995 06
Статті

Запашна кава з легкою парою

На фотографіях Dina Belenko з неживими предметами трапляються незвичайні чарівні історії. У сьогоднішній навчальній статті вона покаже як урізноманітнити побутовий натюрморт, зафіксувавши хмарку пари над горнятком кави. Для осінньо-зимових фото - це саме те, що треба! Отже, вчіться та відтворюйте в себе вдома.


Надворі зима, і філіжанка гарячої запашної кави є найпоширенішим предметом для фотографування звичного життя. Проте, навіть якщо ви й не новачок у фотографії, зняти легку пару над гарячим напоєм може бути складно. Отже, давайте подивимося як це можна зробити, крок за кроком.



ОБЛАДНАННЯ


Найперше вам знадобляться два джерела освітлення та штатив. Можна використовувати прилади зі спалахами, LED освітлення або навіть природне світло. Тут важливішим буде розміщення джерел світла. Одне джерело освітлення має бути поміщене позаду натюрморта, щоб освітити пару, так вона стане помітнішою й красивою. Друге джерело світла має бути розміщене збоку, щоби висвітлити всю сцену та додати їй об'єму.

Загалом можна використовувати будь-яке наявне обладнання. У моєму випадку були два прилади зі спалахом, два чорні flags (прапори) і один маленький відбивач.

Щодо реквізиту, то знадобиться чашка кави, гаряча вода та кілька додаткових елементів, аби кадр став цікавішим: щось звичне, як от печиво і цукерки, чи нетипове, що асоціюватиметься з парою чи хмарами.


НЕОБХІДНІ КРОКИ


1. КОМПОЗИЦІЯ



Розташуйте всі елементи натюрморта в простій композиції та залиште трохи місця для пари, яка підійматиметься.


2. ПЕРШЕ СВІТЛО



Встановіть перше джерело світла поза за сценою так, щоб воно потрапляло просто над горнятком. Таким чином буде підсвічена пара, що підіймається, а не предмети довкола. Якщо ви використовуєте природне світло (наприклад з вікна), можна застосувати його як фон, і нехай ця підсвітка стане основним джерелом освітленнями. Якщо ви використовуєте прилади зі спалахами (як я), можна скористатися плафоном-насадкою, щоб світловий потік став вузьким та спрямованим, і підкреслював пару без непривабливих відблисків на чашці.

Оскільки, пари нема, покладіть запалену ароматичну паличку на край горнятка та зробіть кілька кадрів з димом. Паличка димить довше, тому з нею зручніше тренуватися.


3. ДРУГЕ СВІТЛО



Для об'ємнішого фото з м'якими тінями встановіть друге джерело світла збоку. Я розмістила стріпбокс зліва й трохи позаду чашки, щоби кава ніби "світилася" на фотографії. Якщо ви працюєте з природним освітленням, просто використайте великий відбивач.





Тепер можна попрацювати з прапорами: я встановили один з них між стріпбоксом і фоном, щоби затемнити сам фон, а інший - між стріпбоксом та дерев'яними коробками, аби світлові плями не відволікали від головного.


Ось і все, тепер ми готові до зйомок!


4. ЗНІМАННЯ



Якщо взяти прозорі чашки та працювати з освітлювальними приладами зі спалахом, то краще встановити його на низьку потужність так, щоби зловити бульбашки та краплі. Низька потужність спалаху - від 1/16 до 1/128 - спричиняє дуже короткий імпульс, він "заморозить" рух пари й бульок. Окрім того, в такому випадку ваша витримка буде залежати лише від спалахів, тому встановіть її відповідно та налаштуйте діафрагму для добре експонованого зображення.


Якщо ви використовуєте природне світло, довша витримка (близько 1/60 чи навіть 1/10) дасть вам трішки розмиті, та все ж красиві фото. Тоді як коротша витримка (близько 1/400) зробить випари від гарячого напою помітнішими. Обирайте те, що вам більше до вподоби.


Встановіть камеру на режимі безперервної зйомки, налийте гарячу воду до чашки та знімайте рух пари.



5. ПОСТ ОБРОБКА


Тепер можна вибрати кращий кадр і використовувати його як є. Чи обрати кілька та об'єднати їх докупи. Я поєднала дві хмарки пари від двох горнят та додала зверху маленьких вихорів.



Налаштуйте кольори та контраст. Не робіть ваше зображення надто різким. Часточки пари є значно більшими за частки диму, тому при надмірній різкості матимуть непривабливий вигляд.



Це все! Тепер ваша черга фотографувати гарячий чай та каву (чи щось міцніше) похмурими зимовими днями.


ФІНАЛЬНИЙ КАДР




Автор Dina Belenko