+38 063 95 995 06
Статті

Те, що не лежить на поверхні: Як освоїти підводну фотографію

Elizabeth-blank-underwater-photography-13-800x534.jpg

Підводна фотографія може бути складною навіть для досвідченого професіонала. Ви чудово знаєте свою камеру в сухих умовах, але для підводної фотографії вам необхідні аксесуари - чохли, світло тощо. Тут можна добряче заплутатись. Але заглибтесь у вивчення нових методів освітлення та інтенсивної післяобробки і невдовзі почнете впевнено плавати з камерою.


Підводна фотографія спочатку може здатися складною, але трохи практики і вона стане зовсім звичною. Коли ви пірнете, зосереджуючись виключно на моменті який фотографуєте, я сподіваюся, ви відчуєте ту саму тиху радість, яку я відчуваю, коли знімаю під водою.



Elizabeth-blank-underwater-photography-10.jpg

Elizabeth-blank-underwater-photography-04.jpg

Elizabeth-blank-underwater-photography-02.jpg

ПЕРЕД ТИМ ЯК ПІРНАТИ


ОБЛАДНАННЯ


Є багато речей, які треба обдумати перед тим як пірнати. Очевидно, доведеться брати камеру під воду, тому доведеться обрати якусь водонепроникну опцію. Щоб обрати, варто з’ясувати, кого ви будете фотографувати (це будуть клієнти чи зйомки для себе), де ви хочете фотографувати (природні водойми чи басейни) і як будете використовувати зображення (професійна якість чи любительська). Підводний чохол для цифрової камери дозволить отримувати зображення найвищої якості, але ви також можете взяти під воду щось дешевше, наприклад, GoPro, Olympus TG-5, чи SeaLife. Знаючи, що саме вам необхідно від підводної фотографії ви зможете зробити правильний вибір.



Друга найважливіша річ, яка вам потрібна - пірнальна маска, яка дозволить вам чітко бачити під водою. Захисні окуляри теж підходять, але мені більше подобається маска, в ній я бачу найкраще і це дозволяє компонувати зображеня. Також, придбання “анти-туман” спрею для вашої маски допоможе зберегти ваші підводні краєвиди найчіткішими. Під водою я використовую чохол для камери від марки SPL, Nikon D700 або бездзеркальний Nikon Z6 та ширококутний об’єктив. Моя техніка є досить плаваючою, що полегшує повернення на поверхню. Але якщо необхідно, я беру 5-кілограмовий пояс-тягарець.


Додаткова вага дає мені можливість залишатися зануреною до тих пір, поки я не вирішу повернутися на поверхню.


Elizabeth-blank-underwater-photography-06.jpg

Elizabeth-blank-underwater-photography-09.jpg

Elizabeth-blank-underwater-photography-07.jpg

ПІД ВОДОЮ


Коли я повністю підготувала себе і техніку, я вдягаю маску і оглядаю сцену без камери. Я пірнаю і визначаю якість та напрям світла. Мене найбільше приваблює друга половина дня, золоте світло. Сонце, що заходить дає драматичні довгі промені, які добре видно у воді. Мені дуже подобається плямисте світло під водою, тоді як на суші я уникаю такого типу світла. “Гарячі точки“ світла під водою слугують дуже вдалими акцентами і підсвіткою.



Після розвідки я скеровую моделей туди, де хочу їх сфотографувати. Мої підводні фотосесї є не повністю постановочними, моделі не позують, але критично важливо використати найкраще можливе світло під поверхнею. Далі я прошу дати мені 3 секунди, щоб зайняти своє місце, перш ніж вони поворухнуться. Потім я починаю швидко фотографувати сцену, рух і тд. Враховуючи характер зйомки, люди поводяться природно. Скористайтесь цим. Змініть власний кут у воді. Спустіться до самого дна басейну і знімайте вгору.


Фотографуйте і з самої верхівки. Експериментуючи, ви розвинете своє бачення підводних фото. Важливо зазначити, що під час фотосесії задля безпеки завжди присутній ще один дорослий. Це дозволяє мені зосередитися виключно на створенні кадрів.



Зйомка у воді відрізняєтсья від зйомки в повітрі. Коли світлові хвилі проходять крізь воду, червоні та жовті хвилі є довшими. Більш короткі, швидкі сині хвилі, що залишаються - те, що робить воду синьою. Чим далі ваші моделі від вас та поверхні, тим більш синіми вони будуть. Є два шляхи вирішення цієї проблеми. Перший - використовувати ширококутний об’єктив, який допоможе знаходитись ближче до моделі. Другий - просити модель залишатись якнайближче до поверхні. Якщо нічого з цього не допомагає, спалах чи пост-обробка трохи покращать ситуацію.


ВИКОРИСТАННЯ ПРОФЕСІЙНОГО СВІТЛА В ПІДВОДНІЙ ФОТОГРАФІЇ


Кількість доступного світла під водою залежить не лише від доступного сонця, але також і від чіткості та глибини води. Іноді умови є несприятливими, тому важливо мати можливість скористатись додатковим світлом.


Для своїх зйомок я постійно ношу Profoto B10 в своїй сумці на випадок, якщо потрібно буде додати світла. Я тримаю світло в водонепроникній сумці ( DiCApac ). Я можу брати це джерело постійного світла під воду, щоб освітити модель настільки, наскільки це неможливо було б без штучного світла. Profoto B10 дуже змінив характер моєї роботи. Його розмір та портативність дали мені гнучкість для створення гарно освітленої сцени.



Elizabeth-blank-underwater-photography-08.jpg


4 ПОРАДИ ДЛЯ ПІДВОДНИХ ЗЙОМОК


1. Краплі води збираються на куполі (частина водонепроникного чохла, що прикриває об’єктив), коли ви повертаєтесь на поверхню і це робить зображення розмитим. Втирання спеціального воску допоможе мінімізувати краплі (впевніться, що матеріал чохла та віск сумісні).


2. Коли знімаєте людину, яка наполовину на поверхні та наполовину у воді, прикрийте діафрагму до f/16, щоб обидві частини були у фокусі.



3. В публічних басейнах чіткість води часто втрачається через сонцезахисні креми відвідувачів. Якщо це можливо, почніть зйомку рано вранці, до того, як прибуде більшість людей.



4. Світло однаково важливе як на поверхні, так і під водою, тому для приголомшливих, а не посередніх знімків обов'язково знайдіть і фотографуйте при найкрасивішому світлі, яке наявне під поверхнею.


Elizabeth-blank-underwater-photography-14.jpg


ВИСИХАННЯ


Після закінчення зйомки добре очистіть вашу техніку, щоб забезпечити її довговічність, особливо, якщо ви були в солоній воді, яка може погано повпливати на гумові частини чохла. Нанесіть тонкий шар силіконового гелю на гумові частини, щоб допомогти зберегти ідеальну щільність на довгі роки. Наостанок, не робіть поспішних висновків, коли вперше переглядаєте свої кадри! Ви знімали в іншому середовищі, яке зменшує чіткість і контраст фотографій. Тому надзвичайно важливо додати їх в пост-обробці. Просте реадгування сильно змінить фотографію.


Elizabeth-blank-underwater-photography-01.jpg


Elizabeth-blank-underwater-photography-03.jpg


ТЕХНІКА АВТОРА:


Камери: Nikon D700Nikon Z6

Об’єктиви: Nikon AF fisheye-Nikkor 16mm f/2.8D lensNikon AF-S Nikkor 24mm f/1.4 G ED lens

Світло: Profoto B10

Обладнання: накамерний чохол SPL з куполом, плоскою насадкою та насадкою-зумом, маска для дайвінгу Cressi , тягарці Sea Pearls та гумовий пояс-тягарець.


Автор: Elizabeth Blank