+38 063 95 995 06
Статті

3 дратівливі питання від клієнта та як на них відповідати

Доволі часто фотографи чують від своїх клієнтів схожі банальні питання. Якщо ваша робота пов'язана з людьми, то вам доведеться втримувати баланс між власним баченням та бажаннями клієнта. Отож, практично всі фотографи слухали це з вуст своїх замовників:


  • Можете нам віддати всі файли RAW формату?
  • А я хочу зйомку тільки тут!
  • Ви ж поправите це в Photoshop?


А як же досягти рівноваги між особистими вподобаннями й, водночас, задовольнити забаганки клієнта? Ми запропонуємо кілька варіантів відповідей на найпоширеніші запитання замовників, які іноді (ніде правди діти) можуть дратувати. 


1 - Чи можна віддати нам готові фотографії зі всіма RAW-файлами?


Ох, таке питання може спровокувати величезну хвилю невдоволення, особливо в емоційних фотографів. Але все не так сумно, як може видатися на перший погляд. Ваша мета (як надавача послуг) - вияснити, якомога детальніше дізнатися про бажання клієнта. Тому, перш відповісти, з'ясуйте, що є реальним коренем проблеми.



Проговоріть із замовником його страхи щодо зроблених фотографій: він боїться, що не отримає достатню кількість зображень? Він не вірить, що ви виберете найкращі світлини? Ось вдалий час, щоби м'яко пояснити суть вашого робочого процесу. Уточніть, що знімки ви ретельно вибираєте за найкращу якість; насправді хочете позбавити його від страждань перебирати зображення, де закриті очі чи подвійне підборіддя. 


Подбайте про освіченість клієнта щодо фотографії


З іншого боку, замовник може навіть не знати, що таке RAW-файл насправді. Деякі клієнти думають, що RAW є синонімом до нередагованого, тому хочуть спробувати пізніше власні фототрюки з різними програмами на своїх зображеннях. От і розкажіть про деякі сучасні програми RAW-конвертори, і те, що вони вимагають вмінь для коректного застосування. Зазвичай, це більше інформації, аніж середній клієнт знає про редагування фотографій. Тоді він зможе переосмислити своє питання і, можливо, передумає. 



А можна відповісти, що стандартно після фотозйомки не надаються файли у форматі RAW. Фотограф видасть вам певний кінцевий вартісний продукт. Ви ж не заходите до кухні ресторану, щоб оцінити роботу кухаря по сирому м'ясі в холодильнику. Так само це справедливо й для фотографа.

Коли клієнт вже висловив усі свої страхи, а ви розказали йому про особливості вашої роботи, найчастіше замовник обере здоровий глузд - перестане вимагати всі фото в RAW-форматі. 

2- А я хочу зйомку тут! 



Добре, знімати фото в стрибку, як було модно наприкінці 90-их, не у вашому стилі (якщо у вашому, то, сподіваємося, ви знайдете свого клієнта). Однак, візьміть собі за правило ніколи не відхиляти ідей замовника. Мало того, що у випадку вашої відмови світлини не будуть "живими", це ще й змусить фотографованого відчувати свою непотрібність, відокремленість від процесу створення образів; що його ідеї не такі хороші, як у професіоналів. Коротше кажучи, клієнт почуватиметься засмученим. А з незадоволеною моделлю знімки ніколи не будуть красивими. 


Зажди кажіть "Так" ідеям замовника


Погоджуйтесь з ідеями клієнта щодо світлини, навіть коли ці ідеї не є вам близькі. Це дозволить йому стати невід'ємною частиною процесу та заохотить створити щось особливе. Та справа не лише у цьому: іноді ми думаємо, що конкретна поза або сцена не матиме гарного вигляду, а, насправді, все може закінчитися грандіозним кадром, який би ви самі ніколи не придумали. Не проґавте таких відкриттів! Ніколи не зациклюйтесь на одному стилі чи форматі зйомки, бо не почуєте нових ідей. З креативними клієнтами поряд завжди будьте готові вчитися й експериментувати. 



Трапляється так, що зроблені світлини геть не у вашому стилі, абсолютно "не про вас". То й не обо'язково їх комусь показувати, окрім клієнта. Якщо ви ведете блог чи сторінки в соціальних мережах, демонструйте лише те, що близьке вам. Який вигляд матиме ваше портфоліо, зрештою, вирішуєте ви. Роботу замовникові віддавайте тільки з усмішкою, зробіть його щасливим! Немає такого правила, що треба ділитися з усіма кожним знімком. Тільки тими, що подобаються вам.


3 - Ви ж поправите це у Photoshop?


Люди звикли думати, що кожен фотограф володіє магічними вміннями відфотошопити всі вади у фотографії. От яка до вас величезна довіра! 


В реальності все інакше, правда? Купа фотографів не люблять і не вміють користуватися Photoshop на професіійному рівні. Більшість воліє витрачати свій час безпосередньо на зйомках, аніж просиджувати ночі за комп'ютером, аби люди виглядали худішими на десять кілограмів, чи видаляючи рекламні щити. 


Коли вже виникає питання про Photoshop, намагайтеся потягнути час, наскільки це можливо. Коли хтось із батьків на весіллі дуже серйозно просить вас зробити його/її худішим на фото, то відповідайте щось на кшталт: "Немає абсолютно ніякої необхідності виправляти вашу фігуру в Photoshop у такий ідеальний день, як сьогодні. Кожен тут любить вас і хоче, щоби на світлинах ви мали такий же гарний вигляд, як зараз".

Якщо є якісь предмети чи об'єкти, що можна легко забрати зі сцени (сміттєві баки, знаки, сміття), то постарайтесь зробити це перед зйомкою. 



Загальним правилом ретушування в Lightroom є виправлення чогось, що зникне саме вже через два тижні (наприклад, синяк, прищик і т.д.). Тут можна легко скористатися інструментом Erase і ніяких проблем. Проте, бувають дуже "глобальні" прохання. Як от, матір нареченого попросила виправити всі фото, де вона має незадоволений вираз обличчя. Просто по-дружньому нагадайте клієнтові, що Photoshop не чарівна кнопка, натисканням якої кожна Попелюшка перетвориться на чарівну принцесу. 

Мораль цієї історії в тому, щоби бути добрими, привітними, задавати питання, і таки дізнаватися чого ваші клієнти дійсно хочуть, коли вони питають про такі "страшні" речі.


За матеріалами сайту digital-photography-school.com