+38 063 95 995 06
Статті

П'ять найважливіших параметрів камери та як їх використовувати

Сучасні камери, від телефонів до високоефективних дзеркальних фотоапаратів, призначені для прийняття рішень за нас. І здебільшого вони роблять це досить невдало. Включіть дзеркальну фотокамеру в режим АВТОМАТИЧНОГО режиму і скоріш за все ви отримаєте чіткі зображення з гідною експозицією. Недоліком є те, що зображення, зроблені в режимі AUTO, виглядають схожими один до одного, з рівномірною глибиною різкості та експозиції. Якщо ви хочете вийти за рамки автоматичних налаштувань камери, вам слід зрозуміти камеру, як нею користуватися і найголовніше, який вплив матимуть на ваше остаточне зображення зміна цих параметрів. Ось п’ять найважливіших налаштувань камери, що вони означають та як вони впливають на фотографію.


Yukon-Kluane-lake-123074-74-comp.jpg

ISO


По-перше, абревіатура ISO жахлива, тому що це безглуздо з точки зору фотографії. Він розшифровується як "Міжнародна організація зі стандартів", європейська неурядова організація, яка гарантує, що галузі застосовують ті самі стандарти. Що стосується фотографії, вони хочуть переконатися, що 800 ISO на Canon такий самий, як у Nikon, Sony або Fuji. Якщо цього стандарту не існувало, то налаштування не застосовувалися б для марок камер. Тож якби я встановив свій Canon робити зображення на 1/100 секунді при f / 2.8 та ISO 400, а ви встановите ваш Nikon на той самий параметр, ми б не отримали однакову експозицію. На щастя, всі великі виробники підписуються стандартам ISO.


Так, так, але що таке ISO? Це міра чутливості цифрового датчика камери до світла. Чим менше число, тим менша чутливість, чим вище число, тим чутливішим стає датчик. Якщо ви знімаєте в умовах слабкої освітленості, скажімо, погано освітленій кімнаті або сутінках, встановлення ISO 100 буде потрібно, щоб більше світла досягало датчика, ніж якщо б ви використовували налаштування 400, 800 або 1600.


Цей нічний знімок вимагав, щоб я використовував високу швидкість затвора для збереження деталей у полум'ї, тому мені довелося використовувати високий ISO (3200). У наступному детальному знімку ви можете бачити шум у оригінальному файлі RAW.

Зверніть увагу на шум на одязі людини та в інших затінених місцях.

Недоліки високого ISO


То чому б не постійно знімати з високим ISO? Дві причини:



1. Високе ISO часто створює цифровий шум на зображенні (хоча датчики камери стають все кращими та кращими)



2. Іноді вам може знадобитися низька швидкість затвора і в цьому випадку ви забажаєте низької чутливості до світла. Це можливо, коли ви намагаєтеся зафіксувати рухи, такі як вода, вітер або створити приємні розмиття у спортивній фотографії.


Коротше кажучи, ISO - це один із трьох інструментів, які є у вас в розпорядженні для маніпулювання експозицією.


Швидкість затвору


Тривалість часу, коли датчик камери потрапляє на світло, - це швидкість затвору. У багатьох камерах є механічний затвор, що дозволяє світлу дістатись до датчика, інші використовують цифровий затвор, який просто включає датчик протягом встановленого періоду часу, перш ніж знову вимкнути його. Швидкість затвора має величезний вплив на остаточне зображення. Довга швидкість затвора створить розмитість предметів, що рухаються. Як пейзажний фотограф, я часто використовую великі витримки, щоб розмити воду, виставити зоряне світло або зробити рух вітру.


Для цього зображення я використав 0,5 секундної швидкості затвора, щоб дещо розмити хвилі, але зберегти деталі.

30-секундна швидкість затвора розмила річку Юкон на цьому зображенні на дзеркальну поверхню.

Короткі або швидкі витримки затвора впливають на заморозку руху. Використовуйте швидкість затвора 1/2000-ту секунду, і рух бігуна чи велосипедиста буде зупинено вмить.


На цьому зображенні використовується швидкість затвора 1/50 секунди. Достатньо зробити різкість в цілому, зберігаючи деяке відчуття руху в прядильній шині.

Використання затвору повинно бути продуманим, щоб створити крутий кадр. Подумайте про остаточне зображення, яке ви хочете створити. У нього розмиті компоненти або все в різкості? Ви хочете зупинитися чи передати відчуття руху? Подумайте, експериментуйте, а потім визначтеся зі швидкістю затвору.


Діафрагма


Діафрагма може бути найбільш заплутаним аспектом фотографії для багатьох фотографів, оскільки вона впливає на зображення несподіваними способами. По суті, діафрагма - це наскільки великий отвір в лінзі. Чим менше отвір, тим менше пропускається світло, чим він більший, тим більше світла проникає. Що часто бентежить людей, це система нумерації: чим менша кількість, тим більший отвір. Тож f / 2.8 - він більший, ніж f / 4, f / 5.6, f / 8, f / 11 тощо. Лінзи з максимальним широким отвором (невелика кількість, як f / 2) вважаються "швидкими", тобто вони здатні пропускати більше світла.


Але справа не лише в світлі, а в тому, наскільки широко може відкритися об'єктив. Діафрагма також впливає на різкість зображення. Об'єктив з максимальною діафрагмою f / 2.8 створить чіткіше зображення при f / 8, потім при f / 2.8. Чим вища якість об'єктива, тим менше це має значення, але це помітно на більшості лінз.


f / 11 на 17 мм було достатнім, щоб зробити все зображення (від кущів перед об'єктивом до скель на відстані) різкими.

На цьому зображенні дуже невелика глибина різкості приводить у фокус глухаря, що ховається в хащах, в той час як навколишній хаос гілок є розмитим.

Глибина поля та застосування


Діафрагмою також керується глибина поля. Коефіцієнт DoF - це кількість зображення від близького до далекого, що знаходиться у фокусі. Якщо широко розімкнутий об'єктив, скажімо, f / 2.8, буде менше DoF, ніж тоді, коли для цього ж об'єктива встановлено f / 11.

Як і швидкість затвора, використання діафрагми повинно бути цілеспрямованим. Маєте зображення пейзажу, яке ви хочете, у фокусі спереду та задній фон?? Краще виберіть високу діафрагму (наприклад, f / 11). Щодо портрета, де ви хочете чистого, м'якого фону, але чіткого зображення? Скористайтеся невеликою діафрагмою (наприклад, f / 2.8 або f / 4) і спостерігайте за цією точкою фокусування.


Діафрагма має прямий вплив на швидкість затвора. Для значної експозиції знадобиться більша швидкість затвору належного опромінення. Так само, як з нижчою діафрагмою ви зможете використовувати швидку швидкість затвору. Ці два поняття взаємопов’язані, тому вам ПОТРІБНО чітке розуміння обох.


Баланс білого


Баланс білого, як і ISO, стосується датчика, але в цьому випадку він має відношення до кольору світла, а не до яскравості.


Різні джерела світла мають різні кольори. Наші очі часто не виявляють цих відмінностей, але можна поставити під сумнів, що ваша камера буде. Ви ніколи не бачили фотографії домашнього інтер’єру, освітленого ніжно-білими лампочками, але включаючи світло з вікна? Зазвичай інтер'єр кімнати виглядає природним, тоді як світло на вулиці виглядає штучно синім. Це баланс білого. Камера (або фотограф) вирішили використовувати внутрішнє освітлення (лампи з теплими тонами) як природний колір, але потім природне світло на вулиці виявляється синім. Якщо баланс білого встановлений неправильно, кольори вимикаються. Вони виглядають занадто жовтими, синіми або помаранчевими. Коли це правильно, все виглядає природно, або так, як це помічають наші очі.


Ось автоматичний режим камери для балансу білого. Кольори полярного сяйва виглядають занадто фіолетовим і жовтим.

У цьому варіанті, використовуючи ту саму післяобробку для експозиції, я налаштував баланс білого далі в синій діапазон, зробивши кольори вогнів більш природними та приємними.

А як щодо автоматичного балансу білого?


Маю зізнатися, я майже завжди використовую налаштування балансу білого AUTO на своїх камерах. Камери досить по-справжньому оцінюють кольорові тони та вирішують відповідний баланс білого. Коли це не так, я можу перевірити зображення на РК-екрані та зробити поправку на наступний знімок. По-друге, я знімаю виключно у форматі RAW, це означає, що я можу вносити корективи в баланс білого на комп'ютері. Я довіряю зображенню на екрані мого комп'ютера більше, ніж на камері.


Однак можна змінити параметри балансу білого на камері. Перше - якщо ви знімаєте JPEG. Цей формат зображення не дозволить вам згодом ефективно регулювати баланс білого, тому це потрібно змінити прямо в камері. Друге - при складанні зображень або для сцени з високим контрастом, або для панорам. Під час розміщення зображень невеликі зміни кольорових тонів зроблять їх поєднання в HDR набагато складнішим або неможливим. Ви також можете використовувати баланс білого, якщо цілеспрямовано хочете, щоб зображення виглядало прохолодним або теплим, або якщо ви використовуєте штучне освітлення.


Пам’ятайте про свій баланс білого, знайте, що він робить і як вплине на ваше зображення, а потім вирішіть, як використовувати його.


Експокорекція


Тут я використав експокорекцію щоб переконатися, що зображення буде достатньо яскравим, щоб відображати деталі на передньому плані і зберегти яскравий захід сонця на задньому плані.

Добре знайте свою камеру


Експокорекція- це інструмент, який ви маєте вміти налаштувати, не опускаючи камеру від ока. Вона дозволяє дуже швидко додати або відняти світло від зображення. Занадто темно? Використовуйте експокорекцію, щоб додати світла. Занадто яскраво? Може швидко зменшити експозицію. Як це встановлено, залежить від налаштувань камери.

Я найчастіше використовую режим пріоритетності діафрагми на своїй камері. Це означає, що я вибираю діафрагму і камера визначає швидкість затвору. Якщо я відрегулюю експокорекцію, камера збереже вибрану діафрагму і просто регулює швидкість затвора вгору або вниз, щоб отримати бажану експозицію. Якби я користувався пріоритетом затвору (як я іноді роблю), камера відрегулює діафрагму. В AUTO режимі камера прийме таке рішення за мене.


Я постійно використовую експокорекцію. Це мій перехідний метод для налаштування експозиції в цій галузі. На моєму дзеркальному фотоапараті Canon я можу налаштувати її простим посмикуванням великого пальця на задньому колесі камери. Інші камери мають передню панель керування експозицією, колесо біля кнопки спуску або іншу систему кнопок на задній панелі. Знайте, як працює ваша камера і навчіться швидко та ефективно регулювати це. Розуміння цього важливого інструменту означає, що ви не втратите свого шансу отримати правильний знімок під час роботи в полі чи студії.


Висновок


Ці п'ять налаштувань камери - найважливіші речі, які потрібно зрозуміти у вашій камері. Експериментуйте з ними, щоб ви знали, як вони впливають на ваше зображення. Як тільки ви з цим розберетесь - будете на шляху до створення цілеспрямованих зображень.


Автор статті: David Shaw