+38 063 95 995 06
Статті

Мало світла: 5 порад для створення емоційних фото вдома


Використання світла для підсилення настрою та емоцій фотографії є одним з моїх улюблених елементів фотографії.



Коли я почала вивчати фотографію , я обирала кімнати в свому будинку, які були найбільш освітленими. Я обирала найбільшу кількість і найбільші вікна, без штор. І я чекала такого часу дня, коли в кімнатах буде багато сонячного світла.



Звучить знайомо?


Іноді мені подобався кінцевий результат, але здебільшого ні. Мені не вдавалось досягти тієї картинки, яку я бачила в голові. Та з часом я зрозуміла чого бракує. Я не контролювала і не ізолювала світло, яке було в доступі.


Я прагну створювати роботи, які були б трохи більш приглушені та атмосферні. І з роками експериментів я прийшла до свого стилю.



Один з типів світла, який зачіпає мене найбільше і змушує виймати камеру — слабке світло. Таке світло може вплинути на настрій чи драму. Я прагну створювати фото, які передають атмосферу і дозволяють глядачеві відчути зв’язок з сценою.



Нижче кілька ключових аспектів зйомки фото з слабким світлом.



Де знімати:

Щоб отримати гарне фото з слабким світлом, ви повинні знімати там, де світле стикається з темним. Все справді так просто! Треба трохи практики , щоб швидко бачити такі ділянки контрасту, якщо ви звикли шукати якомога світліші місця, тому тримайте кілька трюків, щоб натренувати своє око на слабко освітлені локації вдома.




1. МЕНШЕ ВІКОН - КРАЩЕ.

Шукайте ділянки в домі, які мають не більше двох вікон або лише одне джерело світла. Може у вас є маленьке вікно над мийкою в кухні? Чи, наприклад, вікно над ліжком чи кріслом у спальні. Навіть ванна кімната чудово підходить!


Якщо у вас декілька вікон у великій кімнаті, знайдіть спосіб прикрити кілька з них, щоб затримати світло і створити умови слабкого світла. Також шукайте місця з обрамленям, які містять світло і слугують відбивачами, щоб підсилити увагу до вашого об’єкта.





2. ВИКОРИСТОВУЙТЕ КІМНАТИ З ЦІКАВИМ ТА РІЗНОМАНІТНИМ СВІТЛОМ.


В мене вдома декілька кімнат, які я використовую для фото з слабким світлом. Моя кухонна раковина в цілому має різноманітне і красиве світло. Сонце проникає через вікно над раковиною і залежно від часу доби світло може бути інтенсивним в одній зоні, але обриватись в інших зонах. Це чудово для приховування безладу. Вранці і ввечері світло може бути справді золотим або синім.



Я добре знаю світло в своїй кухні і знаю, які налаштування камери мені потрібні для бажаного результату. В умовах слабкого світла я використовую свій Canon 50mm f/1.4 lens. Різкість і боке цього об’єктива є чудовими.




3. ШУКАЙТЕ МАЛЕНЬКІ КИШЕНЬКИ СВІТЛА.


Наостанок, шукайте ділянки, які в конкретний час дня перетворюються в кишеньки світла. Це можуть бути місця з чіткими ділянками світла, яке сяє з вікна і покриває маленькі шматки кімнати чи простору. Такі кишеньки світла дозволяють “поровести” глядача до вашої точки фокусу.



Зйомка в великому просторі теж хороший варіант. Пам’ятайте, що чим ближче ваш об’єкт до вікна, тим більш виділеним від буде. І чим далі буде ваш об’єкт, тим плавнішим і м’якшим буде перехід між світлим і темним. Результат буде менш контрастним.


Підвал, золота година, західне вікно


Вітальня, ранній ранок, південне та східне вікна (спеціально недоекспонований кадр)


Проведіть дослідження світла в себе вдома.


Найбільш важливим аспектом вибору місця для зйомки в приміщенні є ознайомлення з доступним вам світлом. Вивчіть, як світло вливається через вікно в різний час доби у ваших улюблених кімнатах по всьому помешканню.


Три роки в новому домі, а я все ще роблю відкриття, обдумуючи характер світла та те, як воно змінюється. Це особливо важливо, якщо ви хочете знімати у всі сезони.


Світло змінюється по мірі того, як рухається сонце, або, до прикладу, листя опало з дерев за вашим вікном, це теж впливає. Світло буде більш інтенсивним і яскравим, коли на землі буде сніжний покрив. А в похмурий день світло буде більш м'яким і розсіяним.


Вивчаючи світло, стане легше визначити, коли потрібно фотографувати в певному місці, щоб створити бажану фотографію.


Зимове ранкове світло



Знайдіть вдалий об’єкт.


Я вважаю світло основним елементом у кадрі, вторинний елемент - об’єкт. Всякий раз, коли ви знайдете ідеальне світло, маєте доповнюючий чи взаємодіючий об’єкт, у вас є можливість створити щось особливе.


Коли я вперше почала помічати різні форми світла в моєму будинку, у мене було прозріння. Я зрозуміла, що певне світло подобається мені більше, ніж інше, тому що я відчуваю зв'язок із цілою сценою.


Мені подобається відтворювати те, як щось відчувається і те, як це виглядає.




Практика з слабким світлом може початись з натюрмортів чи нерухомих об’єктів. Виділіть час, щоб зрозуміти налаштування та розібратись з камерою.


Мені подобається використовувати об’єктив Canon 85mm f/1.8. Але, знімаючи в менших приміщеннях і працюючи з об’єктом, який ближче до мене, я надаю перевагу об’єктиву Canon 24-70mm f/2.8. Це дозволяє мені знімати і з середньої дистанції, і зблизька.



Зверніть увагу на ділянки, де є світлий об’єкт та темний фон чи навпаки. Цей контраст між світлим та темним зробить ваше фото цікавішим.




Як фотографувати?


Не потрібно чекати, доки сонце сідатиме. Ви можете створити слабко освітлену ділянку в яскравій частині дому просто зашторивши вікна чи повісивши тканину або простирадло на вікно. Ви можете контролювати кількість світла.



Ця зона для сніданку ідеально експонована. Вона демонструє, як кімната дійсно виглядала в цей час доби. Це не яскраво і не темно. У цій кімнаті та в прилеглих є багато вікон, але, оскільки надворі багато високих дерев, світло мінімальне. Наступні фотографії були зроблені в кріслі з правого боку.





Для того, щоб досягти своєї мети, я часто намагаюся отримати освітлення на фінальному фото, схоже на те, яке є в реальному житті. Потім я роблю коригування при редагуванні, щоб досягти більш глибокого і драматичного кінцевого зображення. Це може бути легко досягнуто шляхом поглиблення тіней або підсилення найсвітліших ділянок.


Після налаштування сцени потрібно розглянути кілька питань. Якщо знімати навмисно недоекспонований кадр, це допоможе переконатися, що в кадрі є темні зони, які не відволікатимуть уваги. Однак, ви повинні бути обережні, щоб ваші темні ділянки не були надто темними, вони повинні містити інформацію. Мені подобається, як недоекспонованість дадає фотографії текстури разом з приглушеними та тонкими кольорами.




Також, важливо, наскільки близько ваш об’єкт до джерела світла. Занадто близько, і ви можете випадково переекспонувати. Як правило, коли я налаштовуюсь по найяскравішій ділянці кадру, це часто дає глибокі, багаті тіні.


Погане світло шкіри та інших важливих частин вашого об'єкта є важким для відновлення в пост-обробці. Окрім перегляду налаштувань в камері, увімкніть попередження про пересвіти в камері, щоб дізнатися, чи ви переекспонували зображення.



Важливо практикуватись з різними налаштуваннями. Це дозволить вам дізнатися, наскільки яскравим або темним експонувати ваше зображення.



Практика на одній локації впродовж різного часу дня є дуже помічною. Роблячи це, ви навчитесь налаштовувати камеру та світло відповідно до свого бачення.


Автор: Celeste Pavlik