"Хоча мені подобається фотографувати людей, я ніколи не наважувався зробити крок у світ вуличної фотографії", - каже Нандо Гармсен, автор статті. Але нещодавно він спробував кілька разів, зі змішаними результатами. Тому хотів би поділитися своїм досвідом і дати кілька порад для тих, хто також хоче спробувати це вперше.
Нандо завжди з подивом дивиться на дивовижні фотографії відомих і не дуже відомих вуличних фотографів. Часто вони представлені в чорно-білих кольорах, і це справді має приємний ефект. Оскільки він дуже любить чорно-білу фотографію, то кілька разів спробував себе у цьому виді вуличної фотографії.
Вулична фотографія - це фотографування життя на вулицях міста. Це не конкретно фотографування людей, але це може бути значною частиною вуличної фотографії. Принаймні, так вважає автор. Але фотографувати людей без їхньої явної згоди - це те, що він вважає дуже складним.
Загублений у смартфоні. Ви можете підібратися дуже близько і залишитися непоміченим.
Звичайний фотоапарат Нандо не є ідеальною камерою для такого типу фотографування. Велика дзеркальна або велика бездзеркальна камера видається трохи нав'язливою, і йому завжди здається, що незнайомці відчувають себе наляканими, коли він наводить на них свою камеру. Зрештою, великий 50-мм, 85-мм або 135-мм об'єктив не такий вже й непомітний. Останнє, чого він хоче, - це щоб незнайомі люди реагували на нього загрозливо, що, здається, досить часто трапляється в наш час.
Обладнання, яке використовує Нандо Гармсен
Вулична фотографія - це те місце, де в нагоді стає його маленька Fujifilm X100V. Це непримітна камера, яка створює дивовижні знімки. Вона має фіксовану фокусну відстань з полем зору, подібним до 35-міліметрового об'єктива на повному кадрі. Це означає, що не доводиться наближатися до об'єктів зйомки. У цьому є свої плюси і мінуси.
Рішення зі сендвічем
Плюс - це зв'язок з об'єктом і моментом, який ти фіксуєш. Недоліком є неможливість тримати дистанцію. Практично неможливо знімати непомітно. Звичайно, автор міг би використовувати свій Canon EOS R5 з більшою фокусною відстанню і тримати дистанцію. Але це якось не дуже зручно.
Нещодавно він робив огляд Nikon Z fc. Це камера, яка, на його думку, також ідеально підходить для вуличної зйомки. Вона невелика, і зі стандартним зум-об'єктивом вона не здається такою загрозливою, як його більший Canon. У Нандо тоді вийшло кілька гарних фотографій, і люди більше цікавилися цією ретро-камерою, ніж тим, що їх фотографували.
Життя на Саут-БенкуТемзи в Лондоні. Техніка ICM (англ. Intentional Сamera Мovement - навмисний рух камери) вийшла досить непоганою.
Це схоже на те, з чим він зіткнувся зі своєю Fujifilm X100t. Так само, як і з Nikon Z fc, люди вважають, що ви фотографуєте рулонами плівки. Це робить фотографування цікавим, і раптом вони перестають відчувати загрозу. Це робить вуличну фотографію цікавим заняттям.
Трохи вуличної фотографії в Лондоні
На жаль, поблизу дому автора немає справжнього великого міста. Є деякі, які майже підходять під опис, але вони не мають справжньої атмосфери великого міста. Люди, які там живуть, чимось відрізняються від мешканців великих міст. Це помітив Нандо, коли був у Лондоні кілька днів під час заходу SWPA 2023 для Sony. Він використав вільний час, який був, щоб прогулятися містом, і взяв із собою камеру Fujifilm (вибачте за це, Sony).
Лондон прокидається
Він використовував профіль імітації чорно-білої плівки під час зйомки в необробленому вигляді, а також ручне фокусування, встановлене на гіперфокусну відстань. Таким чином, не потрібно було чекати, поки автофокус на чомусь зафіксується. Також погрався з навмисним рухом камери, що стало можливим завдяки вбудованому фільтру нейтральної щільності. Ці кілька годин у Лондоні були дуже цікавими. Не через вражаючі пам'ятки, а через життя на вулицях.
Техніка ICM використовується для відтворення жвавих вулиць Лондона
Результатом перших кроків Нандо Гармсена у вуличній фотографії не стали фотографії світового рівня. Але це і не було його метою. Він просто хотів познайомитися з цим видом фотографії. Нандо подобається думати, що деякі з його фотографій варто зберегти. Іншими словами, він задоволений деякими результатами.
Дивлячись на Біґ Бен
Вивчені уроки
Безумовно, є певні уроки, які автор засвоїв. Він знає, що техніка, відома як зонне фокусування, є досить корисною для вуличної фотографії. Просто використовуйте гіперфокальну відстань вашої діафрагми в поєднанні з фокусною відстанню або заздалегідь визначте відстань, яку ви хочете зняти, і встановіть відстань фокусування на цьому значенні.
Життя в маленькому місті. Нічого особливого не відбувається в порівнянні з таким великим містом, як Лондон
Часто це працює лише для коротких фокусних відстаней. Якщо ви хочете використовувати телеоб'єктив, фокусування є обов'язковим. Але коли можливе зонне фокусування, воно дозволяє непомітно знімати з пояса, навіть не дивлячись у видошукач.
На шляху до залізничного вокзалу
Хоча автор часто використовував пріоритет діафрагми, він вважає, що встановлення експозиції вручну може бути гарним вибором. Особливо вдень, коли будівлі створюють глибокі тіні під різким сонячним світлом. Оскільки денне світло не так сильно змінює свою яскравість, стає набагато простіше один раз встановити правильну експозицію і забути про це.
Пріоритет діафрагми також можливий, але потрібно стежити за компенсацією експозиції. Якщо сонячне світло регулярно закривається хмарами, або якщо ви знімаєте наприкінці дня, коли інтенсивність світла швидко змінюється, пріоритет діафрагми спрацьовує набагато швидше. Але якщо це сонячний день, достатньо буде встановити експозицію один раз. Поки світло не змінюється.
Знати місто та його мешканців
Є ще одна річ, яку помітив Нандо, гуляючи вулицями Лондона та Саут-Бенком Темзи. Якщо ви знаєте місто, стає легше робити чудові фотографії. Ви дізнаєтесь, де і коли світло найкраще, і які найкращі місця для зйомки. Таким чином, ви зможете опинитися в потрібному місці в потрібний час.
Ви дізнаєтесь, коли люди проходять повз вас і, можливо, навіть помітите закономірності. Ви будете підготовлені. Крім того, якщо ви зможете повертатися частіше, ви збільшите шанси зловити унікальні моменти, з чудовим світлом, дивовижними тінями та цікавими людьми.
Центр міста Неймеген у Нідерландах. Здається, що це майже порожнє місто
Це висновки автора щодо вуличної фотографії. Погляньте на фотографії в цій статті, щоб зрозуміти, чи на правильному він шляху. Він знає, що ще багато чому треба навчитися, але завжди потрібен час, щоб оволодіти певним видом фотографії. Найголовніше - отримувати від цього задоволення. І це є тим, що він отримав.