+38 063 95 995 06
Статті

4 основні характеристики світла, які повинен знати кожен фотограф

Якщо надважливий інгредієнт у фотографії - це світло, то фотографія - це не що інше, як малювання світлом. Дійсно, не було б важливо, скільки грошей ви вкладете в свої лінзи та камери, якби вони не змогли зібрати, сфокусувати, направити та записати світло.


Створення зображень не належить повністю камері. Фотографу потрібно знати, як використовувати світло.


Щоб використовувати силу та динаміку світла, фотографу необхідно встановити реальний зв’язок зі світлом. Розуміння є ключовою складовою. Будь-який фотограф, що бажає досягти свого повноцінного творчого потенціалу, повинен також визначити життєві характеристики світла.


Є деякі основні характеристики світла, які нам потрібно зрозуміти та навчитися використовувати. Без цього ви не зможете створити візуально привабливі фотографії, які будуть виділятися серед решти. Як тільки ви зрозумієте світло, ви будете одержимі ним, ви завжди будете тримати очі відкритими для якогось чудового світла і як використовувати його для створення приголомшливих фотографій.


Ось деякі основні характеристики світла:


1. Кількість або інтенсивність.


Коли ви заходите в будь-яке середовище, де ви маєте намір зробити фотографію, першою характеристикою світла - природного чи штучного - на який слід звернути увагу, є "Інтенсивність".


Фото Monkey Myshkin

Інтенсивність світла також може називатися кількістю світла і це стосується того, наскільки яскраве або тьмяне його джерело. Це лише спосіб говорити про кількість або силу світла, яка присутня. Інтенсивність світла також можна використовувати для представлення настрою сцени; наприклад, яскраве світло веселе або драматичне, а тьмяне світло, як таємниче або меланхолічне.


Як практичний приклад, подумайте, як реагують ваші очі, коли ви заходите у слабко освітлену кімнату, провівши деякий час у яскраво освітленій кімнаті; на мить, ти насправді нічого не можеш побачити - все недоекспоновано. Або при вході в яскраво освітлене приміщення після того, як перебуваєте у тьмяно освітленій кімнаті, світло трохи переважає - все засвічено.


Камера реагує на світло дуже схожим чином; недостатньо світла погано піддається впливу, в той час як занадто багато світла робить пересвіт.


Вам доведеться почекати кілька хвилин, щоб ваші очі пристосувалися до змін інтенсивності світла, ви можете просто змінити параметри діафрагми , витримки та рівня ISO (трикутник експозиції) для контролю інтенсивності. Скажімо, ви хочете зробити деякі зйомки на пляжі. Ідеально буде почекати приблизно півтори години до заходу сонця, оскільки кількість світла значно нижча, ніж у полудень, коли ви ризикуєте пересвітити всі фотографії. В іншому випадку вам доведеться зробити кілька продуманих налаштувань налаштувань камери, щоб отримати правильну експозицію.


У ситуаціях з інтенсивним освітленням, як правило, ви бажаєте зберегти низький рівень ISO, затвор коротким або діафрагму невелику ( велика f-кількість ). Одне або кілька цих налаштувань слугуватиме для зменшення інтенсивності світла, записаного вашою камерою, тим самим запобігаючи зіпсуванню зображень.


Цей же принцип застосовується і до протилежного сценарію; зйомка в умовах, у яких мало світла, вимагає підвищити рівень ISO, уповільнити швидкість затвора або відкрити діафрагму. Кожне з цих налаштувань дозволяє отримувати більше світла і допоможе вам уникнути фотографій, наповнених темрявою.


2. Кількість світла


Кількість світла - це не те, що ми можемо виміряти. Натомість це щось, що ми описуємо, базуючись на візуальному сприйнятті; світло є або м'яким, або жорстким.


М’яке світло не спрямоване і зазвичай надходить з розсіяного джерела. Тіні, створені м’яким світлом, не чітко визначені, але м'які. Наприклад, коли ви використовуєте спалах і націлюєте спалах на білу парасольку, ви розсіюєте світло і пом'якшуєте його або в похмурий день, коли сонячне світло розсіюється хмарним покривом і все небо стає величезним і м'яким джерелом світла. М’яке світло допомагає створювати плавні, поступові переходи від світлого до темного, не викликаючи сильних тіней.


Фото Janko Ferlič

Жорстке світло є різким, спрямованим і кидає сильні тіні та яскраві контури. Якщо ви коли-небудь намагалися сфотографувати когось під полуденним сонцем, ви, швидше за все, помітили риси обличчя вашого суб'єкта - особливо очей, носа та шиї з суворими тінями. Буде величезний діапазон зміни інтенсивності між яскравими і тінями і це типова риса жорсткого світла.


Джерела світла, менші, ніж об'єкт, кидають жорсткі тіні, а джерела світла більші, ніж об'єкт - м'які. Отже, чим більше джерело світла щодо предмета, тим м'якше світло.


Примітка: Якщо вас плутають великі тіні, кинуті Сонцем (хоча Сонце величезне і великою є відстань Сонця від Землі), це робить його порівняно невеликим джерелом світла порівняно із Землею. Тож у світлий сонячний день тіні, кинуті Сонцем, мають дуже сильні, чітко окреслені краї.


Фотографи-портретисти переважно віддають перевагу м’якому світлу, оскільки це краще сприймається. Як уже згадувалося вище, фотографи використовують широкий спектр пристроїв, відомих як модифікатори, намагаючись пом’якшити інакше різке світло їхніх стробів та спалахів. Однак, природне світло також може бути розсіяне; зйомка в похмурий день або використання сонячного світла, що проникає через вікно, може створити гарне м'яке світло.


Як правило, чим більше джерело світла стосовно вашого предмета, тим м'якше буде світло. Поміщення цього джерела світла ближче до предмета, якщо можливо, також допоможе пом’якшити світло.


Що стосується інтенсивності світла, то чим ближче джерело світла, тим вища інтенсивність світла і чим далі світло, тим воно менш інтенсивне.


Тому це не означає, що жорстке світло не використовується; воно класно може вписати в портрет вражаючу драматичність. Щоб приймати такі рішення, потрібне повне розуміння кількості світла - м'якого або жорсткого та його фундаментальний вплив на створені вами фотографії.


Фото Clarisse Meyer

3. Колір або температура світла


Колір або температура світла - це все про настрій. Фотографія може мати кольоровий відтінок або відтінок, який вражає глядача як "прохолодний" або "теплий". Це, звичайно, не має нічого спільного з погодою на момент зйомки, але може змінюватися залежно від часу доби або залежно від типу світла, в який він був зроблений.


На відміну від того, що ми сприймаємо очима, світло зазвичай не є кристально чистим - воно насправді має його колір, і цей колір може змінюватись за певних умов. Наприклад, фотографія, зроблена в глибокіх тінях, може мати трохи синюватий відтінок; це кадр, який ми б називали крутим. І навпаки, золоте світло заходу сонця перетворилося б на теплий кадр.


Кольорові температури вимірюються за шкалою Кельвіна і коливаються приблизно від 1000 К на теплому, червоному, до 10 000 К на прохолодному, на синьому до кінця шкали. В якості орієнтиру денне світло та електронні спалахи потрапляють у діапазон від 5000 до 5500 ° K; вольфрамові / лампи розжарювання оцінюють приблизно від 2500 ° K до 2800 ° K.


Колір, випромінюваний чорним тілом у лінійній шкалі від 800 кельвін до 12200 кельвінів. Зображення Bhutajata

Колір, випромінюваний чорним тілом у лінійній шкалі від 800 кельвін до 12200 кельвінів.


Температура кольору має глибокий вплив на фотографування. Залежно від того, який тип освітлення ви використовуєте для свого предмета, це може призвести до небажаного лиття кольорів у ваших знімках. Щоб вирішити це і забезпечити, щоб ваші фотографії були точними зображеннями сцен, які ви знімаєте, вам доведеться налаштувати баланс білого у вашій камері, щоб вирівняти ці речі.


Зображення Krystian Olszanski

Однак це ще одна сфера, де дуже багато суб'єктивності. Прохолодну сцену можна зігріти, теплу сцену можна охолодити. Крім того, якщо ви знімаєте в RAW, ви можете встановити кольорову температуру в Lightroom , Photoshop, GIMP або в будь-якому іншому редакторі зображень. Основне розуміння колірної температури та балансу білого дасть вам більший творчий контроль над фотографією.


4. Напрямок світла


Окрім контролю над кількістю, якістю та кольором використовуваного освітлення, портретний фотограф також має певний контроль над «формою» обличчя суб'єкта. Як? Диктуючи напрямок, з якого йде світло. Напрямок світла також визначає довжину тіней і ці тіні відповідають за створення відчуття глибини в зображеннях!


Це досить просто в студійних умовах. Все, що вам потрібно зробити, - це перемістити ключове світло ( основне світло ) у положення, яке створює потрібний вигляд; те, як світло відбивається в очах суб’єкта, те, як воно потрапляє навколо обличчя, напрямок і сила тіні. 


Ось кілька сценаріїв, заснованих на напряму світла:


  • Коли світло потрапляє на об'єкт прямо спереду, світло може виглядати трохи плоским без особливостей, що спостерігаються на об'єкті. У ньому не буде бракувати багато тіней і, отже, не буде великої глибини різкості.
  • Якщо світло потрапляє на об'єкт під кутом, скажімо, 45 або 60 градусів, створюються тіні, і в результаті зображення отримує більшу глибину.

  • Якщо світло потрапляє на предмет збоку, це допомагає створити драматичні зображення. Можливо, вам доведеться використовувати відбивачі або заповнити світло на протилежному боці, щоб позбавитись тіней.
  • Якщо світло потрапляє ззаду, це створює силует. Якщо підсвічування використовується як додаткове світло разом з іншим ключовим світлом, яке горить під кутом, збоку або спереду, то заднє світло може допомогти створити гарну підсвітку.

Зображення Luke Besley

Бути настільки точним, набагато складніше під час роботи на свіжому повітрі із сонцем як основним джерелом світла. У цьому випадку, оскільки сонце неможливо перемістити, вам доведеться переміщати предмет, поки ви не отримаєте потрібний вигляд.


Чому такий важливий є напрямок світла? Тому що це впливає на те, як портрет сприймається глядачем. Наприклад, освітлення «метелик» - це техніка освітлення, яка створює симетричну тінь у формі метелика під носом суб’єкта та підкреслює скули та гарну шкіру. Щоб домогтися цього гламурного вигляду, необхідно переконатися, що освітлення дуже конкретно впливає на обличчя вашого предмета. Напрямок світла може зробити або вау ефект, або зіпсувати фотографію.


Зображення Dmytro Tolokonov

Не забувайте - контраст у світлі


Контраст у світлі означає різницю в яскравості між найяскравішою та найтемнішою частинами зображення, яка є контрастом між виділеними та тіньовими областями. Виділення - це найяскравіші частини зображення, а тіні - темніші ділянки зображення.


Контраст зображення можна збільшити, висвітлюючи об'єкт. Для кращої контрастності потрібно мати більше тіней, а для меншої контрастності - менше тіней.

Висококонтрастне зображення матиме яскраві відблиски та темні тіні з діапазоном тонів / кольорів між ними, тоді як зображення з низькою контрастністю матиме лише вузький діапазон тонів. Як результат, висококонтрастні зображення виглядають вражаюче, а низькоконтрастні - плоскими та тьмяними.


Розуміння цих чотирьох характеристик світла - кількість, якість, колірна температура та напрямок - не зробить вас чарівним фотографом. Інформація важлива, звичайно, але вона не має значення, якщо ви не готові перенести її з теорії у практику. Світло - це все про фотографіїю. Дізнайтеся, як працює світло, і дізнайтеся, як його оцінити. Після того, як ви застосуєте ці навички, ви будете на шляху до того, щоб стати фотографом, яким хочете і мрієте стати.